zondag 18 juni 2017

Verslag van de Triathlon van Bredevoort - deel 1

Gerben Duenk en Cindy Brusse
Vorig jaar bij de 1e triathlon in Aalten sinds jaren de 8ste meegedaan. Gelijk al bedacht volgend jaar de kwart. Ingeschreven toen de inschrijving los ging. Zoals laatst al gezegd de voorbereiding dit jaar is niet optimaal, de 8ste een maand terug ging boven verwachting, maar een kwart is toch echt wat anders. En dan is het T-Day ruim op tijd uit bed en de zenuwen gieren door mijn lichaam. Lang geleden dat ik voor een wedstrijd zo zenuwachtig was. Wie weet helpt het voor een goede prestatie. Kwart over 8 ben ik bij de inschrijving ik noem mijn naam geen Gerben. .......van de zenuwen sta ik bij de inschrijving van de 8ste! !!!! Ik krijg de envelop met de nummers en chip en maak alles voor elkaar. Denise is ondertussen ook aangekomen en samen lopen we naar de wisselzone. De keuring gaat soepeltjes en 1.5 uur voor de start heb ik alles in gereedheid voor de wedstrijd. De eerste bekenden zie ik al binnenkomen. Maak hier en daar een praatje en ondertussen goed kijken hoe we in de wisselzone moeten lopen. De organisatie heeft alles onder controle zo te zien een flinke stap voorwaarts. Kwart voor 10 is de start van de kidsrun ze moeten zwemmen en lopen. 10 uur de start van de 8ste triathlon en zo heel langzaam wordt ik nog zenuwachtiger. Het lijkt mijn 1e wedstrijd wel!!! Ik kijk even hoe de snelste zwemmers het water uitkomen, om daarna de wetsuite aan te trekken en naar de start te lopen. Een korte briefing en het aftellen kan beginnen. Gelijk goed weg heel even wat last van andere zwemmers, er zijn er die denken dat over de rug van een ander sneller is.

Snel heb ik een fijn  ritme te pakken en na ruim 19min kom ik als 14e uit het water. De wissel gaat snel en eenmaal op de fiets geen last van de overgang zwemmen fietsen. Het parcours in Aalten is mooi afwisselend met veel bochten en wat glooiing. Al snel wordt ik ingehaald, het fietsen gaat goed maar ik mis snelheid. Ik ben niet ontevreden over het fietsen. De wissel gaat weer goed en ik kan beginnen aan het loop gedeelte. De temperatuur begint ondertussen flink op te lopen. De overgang naar het lopen valt tegen ik kan niet in een goede ademhaling komen en ga in een duurloop tempo lopen. De 1e ronde schreeuwt er een  stemmetje ga toch wandelen maar dat wil niet. De 2e ronde gaat  iets beter. De 3e ronde begin ik weer mensen in te halen dat geeft weer vleugels in de laatste ronde kan ik voluit gaan, en na 2.28.01 kom ik over de finish. ............en ga gelijk zitten en ben helemaal kapot.  Ik heb een uur nodig om weer enigszins normaal te kunnen functioneren. Gelukkig wordt ik door Jolanda goed verzorgd ze haalt wat te drinken en eten. Ze had zichzelf al de longen uit het lichaam geschreeuwd om mij aan te moedigen. Conclusie ik mis vooral duur vermogen dit in combinatie met de hitte was de prestatie van deze wedstrijd niet bijzonder, maar ben zeker tevreden.  1 juli is het NK masters OD in Didam en daar ben ik weer aanwezig. Jolanda en Henny bedankt voor de support. De organisatie en alle vrijwilligers super bedankt het was perfect georganiseerd.

Sportieve groeten,

Gerben Duenk

Geen opmerkingen: