zaterdag 11 maart 2017

Verslag van de 6e Salland Trail in Nijverdal



Zaterdag 11 maart om 8.00 uur vertrekken Claudia Drenthel en ik naar de zesde editie van de Salland trail. Voor ons de eerste keer dat wij hier meelopen. Henrie is al vertrokken om hier te starten op de 75 km, terwijl wij 25 km lopen. Mijn oude navigatie wil ons alle kanten opsturen, maar we vinden uiteindelijk het zwembad Het Ravijn, waar de start is van deze trail en zijn op tijd aanwezig. Het weer is al prachtig en bij mij slaat zoals altijd weer de twijfel toe wat ik aan moet. Het wordt een thermo met lange mouw en een shirtje erover. Claudia kiest voor korte thermo en shirt en dat had ik achteraf ook beter kunnen dan. Na ongeveer 10 km heb ik toch besloten om de thermo uit te doen.

De eerste start groep van de 25 km is om 9.30 uur vertrokken, wij zitten in de tweede startgroep en vertrekken om 10.15 uur. De omgeving hier is erg mooi en de trail is echt de moeite waard om te lopen. Veel mooie paden en bossen in het nationale Park De Sallandse Heuvelrug. Een aanrader en ik ben ook vast van plan om hier nog een keer te lopen. Na de finish zijn er voldoende versnaperingen en volop cola en thee (en water natuurlijk) om even lekker bij te komen en te genieten van de zon die volop aanwezig is. Ik besluit te wachten op Claudia (de zon schijnt immers) en enkele minuten later komt Claudia ook stralend de finish over.

We praten even wat na en gaan dan douchen en zwemmen. Ook hier is alles perfect geregeld. Bij inlevering van ons startnummer krijgen we een consumptiebon voor een drankje. We pakken onze tassen en gaan naar het zwembad, hier staan twee vriendelijke dames om je de weg te wijzen en we krijgen een muntje van 50 cent te leen voor een kleding kluisje. Er bestaat de mogelijkheid om je te laten masseren (tegen een faire bijdrage). Nadat we aangekleed zijn gaan we naar buiten en daar treffen we Henrie, hij heeft besloten om te stoppen na 50 km, teveel last van zijn voeten. Heel verstandig en 50 km is een respectabele afstand, waar ik echt respect voor heb. Met een deelnemersveld van 1.200 deelnemers is dit een goed georganiseerd evenement met goede verzorging en vriendelijke vrijwilligers, die echt de moeite waard is om een keer te lopen.

Angelique Vrijdag

1 opmerking:

Theo stronks zei

Knappe prestatie geleverd!!!