zaterdag 11 maart 2017

Aalten 3e Track&Field Run 5 km - 20.24 min - 16e plaats

De start van de 5 kilometer
Allereerst wil ik een compliment maken voor de jeugd van AVA'70, ze hebben dit jaar weer een geweldige Track&Field Run georganiseerd. Maanden van voorbereiding lagen aan de basis van een voortreffelijke 3e editie. Het hele AVA'70 terrein was omgetoverd tot een geweldige sportarena waarbij gezelligheid de boventoon voerde. 

Het klapstuk van de middag is de estafette waarbij met 4 atleten een crossparcours van 500 meter moet worden afgelegd. Iets wat min of meer als een geintje begon, leverde dit jaar maar liefst 19 estafette teams op, waarbij er zelfs nog een team om onduidelijke reden op het laatste moment niet mee kon doen. Teams met geweldige namen als de Golden Oldies+Erwin, Theo For President en de Yellow Bitches leverden van begin tot eind een strijd om de spreekwoordelijke eer, met een taart als beloning voor de eerste drie teams.

Zelf heb ik me ingeschreven voor de 5 kilometer en een uur voor de start hoor ik dat Mark te Brake zijn clubgenote Linde Klein Nibbelink naar een tijd van net onder de 20 minuten wil hazen. Ik wil proberen om daar bij in de buurt te blijven en hen in ieder geval in het zicht houden. De eerste twee kilometer lukt dit prima en kan ik in een mooi groepje aan het elastiek meekomen maar dan moet ik Mark, Linde, Victor, Patrick, Rinke en Hans langzaam laten gaan. Toch lopen ze niet erg ver van me vandaan en dat geeft me een mooie voldoening.

Na precies drie kilometer kan Linde het tempo ook niet meer volhouden en kom ik steeds dichter bij haar in de buurt. Ook Victor krijgt het moeilijker en beide kan ik op het fietspad in de laatste kilometer nog weer voorbij gaan. Mark probeert Linde nog wel te stimuleren en motiveren maar de schwung is er uit. Even later komt Lisa te Molder, die er al een training van 30 kilometer op heeft zitten, me voorbij en loopt ze nog vrij gemakkelijk naar de overwinning. Zelf ben ik met mijn tijd van 20.24 minuten dik tevreden. Ik heb de laatste maanden toch wat minder op snelheid getraind en me iets meer toegelegd op wat meer kilometers. Zondag 19 maart staat de halve marathon van Utrecht immers op het programma.

Geen opmerkingen: