donderdag 5 januari 2017

Lisa en Maikel op Tenerife

Lisa en Maikel
Op vrijdag 30 december zijn Maikel en ik voor acht dagen vertrokken naar Tenerife. Voordat we 's nachts weg konden rijden moesten we eerst de ruiten krabben. Acht uur later stapten we het vliegtuig uit met 26 graden. In de bus naar het hotel viel meteen op dat het landschap erg heuvelachtig was, de buschauffeur trok zich hier niks van aan en reed overal plankgas op en af. Eenmaal veilig in het hotel aangekomen merkten we hoe hard de wind waaide. Aan het zwembad lag dan ook bijna niemand. We besloten de vakantie maar sportief te beginnen. Maikel huurde een mountainbike bij het hotel en kon zo mooi meefietsen. Op het programma stond een intervaltraining van 4x2 kilometer. Het was veel klimmen en dalen en al slalommend tussen alle toeristen door op de boulevard probeerde ik het tempo hoog te houden.

Na één rustdag besloten we zondag dan ook maar de andere kant op te lopen. Een duurloop van 20 kilometer stond op het schema. Gelukkig was de wind inmiddels gaan liggen en op de nieuwe route hadden we weinig last van toeristen. Wel was het opletten welke afslagen we moesten nemen, want regelmatig liep een weg dood of zaten we al bijna op de snelweg. Na ruim 100 minuten waren we terug bij ons hotel en hadden voor ons gevoel ongeveer de helft van het eiland al bewonderd. De volgende dag gingen we met een boot dolfijnen spotten. Al vrij snel was de boot omringd met tientallen dolfijnen. Erg mooi om een keer mee te maken.

Dinsdag stond mijn favoriete training op het programma: 15 x 400 meter met 200 meter rust. Tijdens de 20 kilometer duurloop hadden we een mooi parkje gevonden waar we deze training konden doen. Midden door het park liep een breed, onverhard pad van nagenoeg 400 meter. Tijdens de training kwamen we veel andere lopers tegen. Het pad was ook redelijk vlak en ideaal om te lopen. Ik voelde me goed en de tijden volgens schema liep ik vrij eenvoudig. De vakantie zit er helaas alweer bijna op. Woensdag zijn we nog een dagje naar het aquapark geweest en donderdagochtend werk ik de laatste training af. De rest van de dag nog even lekker genieten van het mooie weer. Vrijdag vliegen we weer terug naar Nederland en kunnen we de zwemkleding helaas weer inruilen voor de winterjassen.