zondag 7 augustus 2016

Winterswijk 14e Berg Run 7,6 km - 34,54 min - 35e plaats

Eén van de beklimmingen op de beruchte Winterswijkse berg
Van de 14e edities van de Winterswijkse Berg Run heb ik alleen de 2e en 3e gemist en dat betekent dus dat ik dit jaar voor de 12e keer aan de start heb gestaan van deze mooie maar ook zware wedstrijd. Ieder jaar zie ik er weer tegenop maar toch mag ik er altijd graag lopen. Dit jaar vertrekken we voor het eerst met een grote groep deelnemers op de fiets vanaf de accommodatie van AVA'70. De weersomstandigheden zijn perfect met een heerlijk zonnetje en een aangenaam windje en na een half uurtje fietsen komen we op de plaats van bestemming aan. 

We zetten de fiets in de buurt van de grote trap en de rustige beklimming naar boven lokt al allerlei reacties uit bij mijn clubgenoten. We schrijven ons in voor de langste afstand en dat betekent dat we 5 keer de beruchte Winterswijkse berg op moeten. Samen met Roy Mengerink loop ik de ronde al vast een keer en ondertussen is de 3,1 kilometer gestart. Met twee beklimmingen hakt er dit ook al behoorlijk in bij sommige atleten. Dat beloofd wat maar we hebben er allemaal last van en moeten allemaal naar boven!

De start is nu voor het 4e jaar bovenop de berg en gezien de uitslagen van de laatste jaren (35.33 min, 34.14 min en 33.42 min) wil ik proberen om de ronden in ongeveer 7 minuten te lopen. De start is vrij snel en het gaat redelijk goed. Na ruim een ronde wordt ik ingehaald door Andre Bleumink, hij traint hier regelmatig en dat is goed te zien. Hij loopt voor zijn doen een dijk van een wedstrijd en laat de klok net binnen de 33 minuten stil staan, klasse Andre.

Zelf lukt het mij goed om de 7 minuten per ronde als richtpunt aan te houden, al sta ik voor mijn gevoel op de berg soms bijna stil. Ina, Merle en Bram en veel andere toeschouwers schreeuwen me naar boven en met name de laatste 10 meter van de beklimming vind ik het zwaarste gedeelte. Net binnen de 35 minuten kom ik over de finish en ben hier heel tevreden mee. Iedereen heeft zijn eigen verhaal over de wedstrijd en dat is altijd mooi om te horen. Zelf praat ik wat na met Frank Roos en even later gaan we gezamenlijk weer op de fiets in de richting van Aalten.
Wachten op het startschot
Napraten over de wedstrijd met Frank Roos

Geen opmerkingen: